1 juli 2014

Bomber och granater

Jag flög nästan upp i taket av smällen när jag åt lunch för en stund sedan. Först förstod jag inte vad det var – trodde nästan att en av rutorna till vinterträdgården hade exploderat. Jag skyndade i väg och upptäckte en skumpabomb. Batch 4 – den som inte ens fått extra jäst tillsatt. Ska aldrig mer lyssna på en person som säger att det inte kan jäsa när atamon väl är tillsatt – tro mig, det jäser finfint ändå. Hittade ytterligare en flaska som var så deformerad att det nog bara var minuter kvar innan den också flög i luften.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Fniss! Först såg jag bara rubriken och satte hjärtat i halsgropen lite grann. Sedan när jag läste vad det var för bomb blev det hela lite roligare ;). Tänk att det kan vara sån kraft i fläder! :) Hoppas nu att de andra flaskorna håller sig lugna och fina!

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Oj, tur att du har plastflaskor ! Håller tummarna att det inte blir fler smällare

Meta sa...

Hualigen tur att inte jag hade gjort det. Då hade jag nog tuppat av på kuppen är såååå lättskrämd.Bättre lycka nästa gång då.
Ha en fin sommardag
kram Meta

Unknown sa...

Oj!!! Vilken tur att ingen var i närheten.
Håller med om att det var tur att det var plastflaskor. Hoppas att du slipper fler explosioner.

Kram!

lavendia sa...

Hu, vad rädd jag blir. Man borde haft det i en damejeanne (säkert så felstavat som det kan bli) med jäsrör.
Jag gjorde maskrosvin en gång och hade fatet på en byrå i sovrummet. Gissa vad äckligt och den byrån hade inte ens dugt till att plantera penseer i.
Även om man kan se det roliga i det efter, så är det ändå trist.

Anita sa...

Oj, vilken d-a smäll ... var det inte någon reklam för några år sedan ;) Kul ändå att det ångar och jäser. Verkar bli goa grejer det där :)

Kram Anita