21 maj 2014

Trädgårdens dofter

I lördags morse satte jag mig upp i sängen och försökte känna den där sommardoften som brukar sippra in från trädgården och som känns som sommarlov, semester, soldränkta dagar. Men den här inte här riktigt än.

I stället njuter jag om kvällen när marken släpper ifrån doften av fuktig jord. I dungen doftar liljekonvaljerna svagt och i trädgården har syrénerna börjat sprida en känsla av examen. Jag skulle inte ha ett dugg emot att gå på semester nu och komma tillbaka till jobbet någon gång i början av oktober.

 

7 kommentarer:

lavendia sa...

Fint det låter. En sådan långsemester har jag - ja ännu längre.
Då ska vi se vad vi kan hitta på på dagens tema!

Anita sa...

Vilken härlig beskrivning av sommarens dofter. Det varma vädret fortsätter ett tag till så du ska se att snart kommer den till dig .. den där speciella sommardoften.

Långsemester är inte dumt ... det vet jag som har 52 veckors semester :)

Ha en underbar onsdag!

Kram
Anita

Anita sa...

Sorry, jag missade att du skrivit en fråga till om bilderna ... och inte blir du tjatig inte :)

Orsaken till att jag minskar bilderna innan jag lägger ut dom på bloggen har inget med att det blir bättre kvalitet att göra utan bara för att det är mer praktiskt. Jag vill att dom ska vara små för att det ska gå snabbt att ladda upp dom. Sedan har jag ju inte obegränsat med utrymme på blogghotellet och då jag ofta har många bilder i mina inlägg vill jag inte slösa på mitt utrymme. Och sist men inte minst. Det "lånas" bilder på nätet och jag tror att små bilder inte är lika attraktiva att "låna" som stora.

Nu ska jag strax gå och lägga mig och läsa en trädgårdstidning :)

Kram
Anita

Meta sa...

Tack för en härlig säsong och jag längtar till nästa.
Kram Meta

Rost och rädisor sa...

Kul tema. Här har det doftat flera mornar och kvällar när det var lite svalare.
Idag doftar minipenséerna som finns kvar, men vilken dag som helst för de konkurrens av syrenerna.

Fin bild
Anette

lavendia sa...

Gissa hur citronverbena doftar! Lika mycket som en citron. Man kan säkert ha den i ett kryddland, men vintern klarar den inte ute. I år klarade de sig i kallväxthuset, men alla andra år har de dött. I fönstret har de klarat vintern, men dött fram på våren.

Unknown sa...

Doften av sommar är ju så härlig!!! Hoppas att den snart kommer till dig, kanske redan i helgen?

Själv går jag igång lite extra på doften av ren luft som sätter sig i tvätten som har hängt ute på tork.

Trevlig helg!