7 september 2013

Formbygge och ny rabatt

Jag sov med fönstret på vid gavel och vaknade av märkliga ljud som fick mig att börja undra om någon försökte norpa grävskopan. Men det var maken som var i full gång med att platta till underlaget och förbereda för formbygget. Det är just det som står på programmet i dag.

Men första ska vi åka i väg till en champinjonodlare och hämta två kubikmeter finfin jord. Den ska blandas med barkmull och skyfflas ner i de nya rabatterna. Jag köpte mängder med lökar i går. Ska passa på att plantera dem innan jag placerar ut perennerna.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Så snabbt det går framåt för er! Serut som det blir ett både stort och härligt uterum för er! hoppas jag får komma och besöka det i vinter ;-) Förstår att vi måste vara de mest saktfärdiga av alla som renoverar hemma.... Badrummet har varit planerat sen ett år och ännu inte börjat med rivningen...

Kram
//Fia

PS. Nerifrån och upp: Choklad, mint och mjukglass - bara favoriter :-) DS

LINDA sa...

Klart ni får komma på besök i vinter. Ni är alltid välkomna och det är alltid lika roligt att träffas :D

Kram
//Linda