24 augusti 2011

Söt, men inte så god

Nu har jag äntligen fått smaka mina djungelgurkor! Jag har hört att de ska vara jättegod. Och att de inte alls ska vara god. Smaken är ju bekant som baken. Plantan är jättesöt och de yttepyttesmå gurkfrukterna är urcharmig. Men smaken … nja. Jag kan inte säga att djungelgurkorna är äckliga, men jag kan inte tugga i mig en frukt utan att göra en liten grimas. Smaken påminner om ”vanlig” gurka, men inte på något bra sätt. Ibland, när säsongen är fel, får jag hem gurkor från affären som inte alls är goda. Frukthuset brukar vara lite gultonat och det är så dessa små djungelgurkor smakar. Tyvärr.

5 kommentarer:

4U2 sa...

Men vackra är de!

LINDA sa...

Ja, det är de verkligen. Kom just på att man kanske kan odla dem som dekoration - snurra upp dem kring en stor båge (i kruka) och se till så att gurkorna häger rakt ner - skulle kunna bli riktigt fint :)

//Linda

Nillis sa...

Nu har jag lagt mig som följare på din söta blogg! kram Pernilla

Christina sa...

Gulliga gurkor, synd att dom inte var så goda!/Christina

LINDA sa...

Välkommen, Nillis. Jag trodde att du redan fanns här :)

Ja, visst är det synd. De är ju jättegulliga att lägga i salladen eller som eget tilltugg i en skål. De ska gå att lägga in - kanske det gör dem godare för den som gillar såndant som är inlagt :)

Natti!
//Linda