8 maj 2011

Oväntat besök

Just som jag skulle stänga igen växthuset för kvällen och gå in med min bok hörde jag en busvissling. Jag såg mig inte om eftersom jag tänkte att det nog var en pippi som fått till lätet lite galet. Men det var ingen pippi, utan oväntat trevligt besök – grannen från andra sidan skogen och hennes nappflaskelamm Lovis.

Efter att ha hälsat på kissen, som mest tyckte att det var läskigt, krafsat med hovarna i morotssådden och gödslat gräsmattan – på båda sätten – somnade hon i mattes knä. Nu har hon trippat hem tillsammans med matte och mina växter andas ut. Ett lamm är visserligen ingen get, men jag hade nog trott att ett och annat blad skulle stryka med.

6 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Så söt. Hoppas Lovis inte smakade för mycket å dina växter.
Mina frön jag fick av dig har börjat komma upp nu. Jättekul.
//Anne-Lie

Mari sa...

Men vilken söt liten krabat <3

Då var det måndag igen! =( inge kul att gå att jobba efter en såååå härlig helg. Hoppas du får en skön dag trotts jobbardag// Mari

LINDA sa...

Så roligt att de visat sig, Anne-Lie!

Håller med fullständigt, Mari. Solen vräker ner och jag sitter inne på kontoret. Fast dagen är trots allt rätt bra.

Hoppas ni också har en bra dag!
//Linda

Nillis sa...

Så söt =) Mysigt besök då, kram

Anna sa...

Linda lilla. Får har klövar och inte hovar. Du får komma på en av mina visningar för barn, då pratar vi om sådana saker. :-)

LINDA sa...

Och jag som hade tänkt skriva tassar ;) Åh andra sidan har du en skrak i trädet hemma på gården - ingen gravand - fniss.

Puss på dig vännen! Och tack för te-stunden nyss.

//Linda