8 maj 2021

Full far mot sommaren

Två och en halv minus i morse och vita tack. Gissar att det inte blir så många körsbär i sommar med tanke på att trädet står i full blom. Men i vinterträdgården har sådderna blivit till plantor som växer så det knakar. Mina första gurkplantor har gjort sitt och gav ett 60-tal gurkor. Nu plantor är på gång och inom ett par veckor blir det mer att skörda.
Aji Cristal

Indisk spikklubba, rosensköna Mediterranean mix, palettblad
(palettbladen är från sticklingar, inte frösådd)

Rosensköna Tattoo Tangerine

Arctic Rose

3 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ja nu får våren snabba på lite! Allt står lite stilla nu i trädgården men grönskan lär väl explodera nu om värmen kommer...
Vilken härlig färg på Rosenskönan!
Kram från Titti

Carina sa...

Mmm avundsjuk - det vore så skönt att ha ett uterum som ni har. Men trist om ni fick frost i körsbärsblomningen. Nåja - jag har sått 'Gunnar' och sorten du hade 'Petit... ' nånting. Men frukt kommer ta ett par veckor till tror jag.

Kram, Carina

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Härligt att se att det växer så det knakar hos dig! 60-tal gurkor ... wow! Måste nog pröva att odla fönstergurka nästa år, har sett flera inlägg om det. Jag har precis sått mina men jag ska ha dom i pallkragar så dom får vänta ett bra tag innan dom får flytta ut. Första karaktärsbladen har precis börjat visa sig. Men jag vet hur snabbt dom ränner iväg.
Vika vackra rosenskönor. Indisk spikklubba har jag för mig att du såg när du var i Indien och blev så förälskad i. Var det inte så?
Hoppas att inte frosten ställde till det för körsbären ... men risken finns.

Kram och fortsatt fin maj till dig!