1 december 2018

Tack för den här säsongen!


I dag tog jag mig i kragen, tände kaminen och satte igång med beskärning av vindruvan. Så skönt att ha det gjort. Jag befinner mig mitt i en riktigt bra ljudbok – ”Trollsländan” av Michel Bussi, och kände att jobbet gick som en dans medan jag lyssnade.


Det blev en full korg med kortklippta genar.


När jag var färdig kom maken hem och satte igång med den årliga rengöringen.


Det hann bli mörkt innan han var färdig, men i morgon får jag se hur växthuset ser ut när glasrutorna inte är fulla av smuts och fuktig imma.

4 kommentarer:

Gunilla Teckenberg sa...

Hejsan!

Det är nog en bra avslutning på årets trädgårdsarbete, att städa ur och putsa glaset på växthuset. Jag har inget växthus så jag känner inte det där riktiga avslutet, finns alltid något som borde göras innan vintern...men någonstans måste man ju sätta stopp.


Hälsningar

/Gunilla

HWIT BLOGG sa...

En skön avslutning...men snart kör vi igång igen, eller hur??!
Kram från Titti

Carina sa...

Hade också tänkt att städa mammas växthus som säsongsavslutning. Det är så skön känsla nästa säsong. Men du märker - det landade i dåtid och inget genomförande. För en dag så hade persilja och annat flyttat in.

Det lät som en härlig stund med bok, sekatör och vinranka :) Jag tänker - det är ju skönt när man väl kommer över tröskeln. Så idag får jag nog ta mina grejer och gå till verkstaden för att göra en krans. Det är så skönt när jag varit ute en stund.

Hittade kuvertet jag fick paprikafröerna i. Har sparat det och adressen... Men kanske har du möjlighet att komma själv till våren och så kan vi välja sippor tillsammans.

Kram, Carina

Rost och rädisor sa...

Så skönt när städningen är gjord! Behöver du inte växthuset som vinterförvaring eller ska det vara tomt nu...
Allt gott
/Anette