12 oktober 2018

Underbara höstsommar


Jag gör inte ett dugg. Faktiskt. Torsdag och fredag har ägnats åt latmaskande och det är precis vad jag tänker fortsätta med i morgon och på söndag. Jag tror inte att jag har varit så avslappnad sen semestern. Just nu behöver jag inte mer än brittsommarvärmen och en bra bok i loungegruppen – (kan verkligen rekommendera Sharon Boltons nya bok ”Hantverkaren” för den som vill bli riktigt rysligt rädd ända in i benmärgen). Trädgården klarar sig själv, växthuset har det bra, maken jagar älgar och det finns knappt ett endaste måste. Höstsommar är nog det bästa som finns just nu!

4 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Latmaskande...åhh, jag bara älskar det ordet! Inget jag har tid med just nu men det kommer. Ett måste!
Kramis från Titti

Carina sa...

Tack men nej tack! Inga ruslingar här. När jag ser på deckare gör jag det gärna i datorn och utan fullscreen... ..då kan jag snabbt byta till mail när jag hör - här kommer hända nåt. Sen kan jag höra det som sägs medan jag tittar på mail :)

Men latmaskandet är en fantastiskt underskattad sysselsättning. Jag gjorde det hela sommaren. Och häromkvällen gick jag runt och bytte ett växtstöd här, band upp något där...

Maska på! Kram, Carina

Lena i Wales sa...

Låter underbart, fortsätt så! Det tänker jag också göra.

Anita sa...

Det låter härligt Linda! Hoppas du fick riktigt härliga latmaskardagar i helgen. Men boken låter ruggig. Bara titeln får mig att rysa, bara för att den är i singularis. Hade den hetat "Hantverkarna" hade jag nog inte reagerat :)

Hoppas nu att du får en riktigt bra vecka!

Kram Anita