30 september 2018

Måste jag verkligen?


Det blåser hårt. Och kallt. Jag vill inte gå ut och ta hand om mina rabattpelargoner. Jag vill läsa bok i soffan och inte göra ett endaste nyttigt dugg.

Men nu har det varit frost två morgnar den här veckan. I går var det nästan två minusgrader ute. Tur att jag uppmärk- sammade den klarar stjärnhimlen i fredags kväll och gick ut med frostmattorna, trots att jag egentligen bara ville krypa ner i min varma säng och sova.

Jag antar att jag måste öppna dörren och sparka ut mig själv, greppa en spade och börja gräva. Kanske lägger jag bara plantorna i en balja och krukar upp dem en annan dag. Eller så får jag merlust när jag kommer ut och fixar allt lite så där geschwind …

5 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ja orken tryter ibland, jag vet...det får bli soffhörnet här idag. Har massor att göra men näe, inte idag!
Kram från Titti

Rost och rädisor sa...

He, he, he Precis så känns det. Man får sparka ut sig, fast när jag väl kommer igång brukar det vara skönt med lite luft i alla fall.
Kram
/Anette

Meta sa...

Ja du det är du nog inte ensam om att känna. Än har jag klarat frosten och nu ska det ju bli riktigt varmt några nätter. Man kan ju åxå säga som man bäddar får man ligga.......Det var ju du som grävde ner dom,,,
Ha det gott
Kram Meta

Lena i Wales sa...

Tidigt för så kallt, antar jag. Men sommaren har varit fin!

World of Animals, Inc sa...

Your garden is turning out lovely! I love the different plants and vegetation in your garden! Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.
World of Animals