6 juli 2018

Semester, semester, SEMESTER

Om någon har missat det (med tanke på rubriken) så har jag äntligen SEMESTER! Så skönt. Vet inte när en semester kändes som välbehövlig. Nu ska jag bara njuta ända till mitten av augusti. Sova i sängen, på bryggan och i hängmattan, simma omkring med ljudboken i öronen, läsa böcker – känner mig nästan kriminell med tanke på hur många böcker jag har släpat med mig hem från biblioteket och pyssla i trädgården. I trädgården har jag en bra utgångspunkt. Den är i toppskick. För närvarande finns inte ett endaste ogräs att dra upp, inte en kant att trimma och inte ett endaste litet sidoskott att knipsa av. Det har jobbats hårt på kvällarna. Men jag älskar känslan av att börja utan krav och måsten – även om trädgården aldrig borde bestå av sådana. Nu ska jag gå ut till hängmattan och läsa en stund innan jag tar lunch. Sedan blir det nog ett litet dopp eller två.

3 kommentarer:

Meta sa...

Men du s härligt låter som en kanon semester. Jag får ju ingen semester mer men jag njuter ändå av den här underbara sommaren.
Ha det så gott hoppas vi ses.
Kram Meta

Anita sa...

Det låter som en väldigt bra planerad semester. Och jag tror du behöver den och behöver din avkoppling. Se nu bara till att njuta och vila upp dig. Och njut extra mycket av trädgården!

Ha en fin-fin semester!

Kram Anita

Lena i Wales sa...

Låter underbart!
Här finns att rensa, men å andra sidan ser det fint ut i alla fall.
Njut av semestern och trädgården!