22 juni 2017

Glad midsommar!


Jag kan inte minnas att jag någonsin har gjort en ordentlig midsommarkrans. Att göra kransar verkar så svårt. Morfar gjorde krans åt mig när jag var liten. Han liksom vek blomstjälkarna om varandra tills det blev en hel krans.

I år ville jag hemskt gärna ha en krans och funderade på att beställa en i blomsteraffären. Men det ska ju vara riktiga blommor. Blommor från åker- och dikeskant. Vilken tur att det finns tutorials på nätet! Jag har plockat blommor, böjt tjock ståltråd, gjord mängder med små buketter med hjälp av floristtejp och surrat fast dem på stålringen med hjälp av någon tunn grön floristtråd.

Det tog tid, men nu är den färdig och jag är löjligt nöjd. Hoppas nu bara att kransen ser fin ut när jag tar ut den ur den fuktiga påsen i kylskåpet i morgon förmiddag.

Glad midsommar alla härliga bloggvänner!

6 kommentarer:

Evas Kvarnaro sa...

Så fin du blev Linda i din nytillverkade midsommarkrans.
Visst är det trevligt med en krans på huvudet, det liksom hör till denna trevliga tradition vi har i Sverige.
Jag ska göra en till Ludde i morgon, 'fniss' . . . .

God och glad midsommar önskar jag även dig/ Eva

Charlotta sa...

Underbar krans och jag hoppas den står sig så du får vara lika fin i morgon.
Ha en fin midsommar!

trädgårdsdrömmar sa...

Den där kransen passar dig perfekt.Så vacker.
Trevlig Midsommar.

Carina sa...

Klart du ska vara löjligt nöjd :) Och glad för du kan bära en... Jag har gjort kransar och vet hur lång tid det tar men att det också är meditativt och skönt. Tyvärr kliar det på hu'vet och näsan rinner så jag får låta bli en egen krans :)

Ha en riktigt härlig midsommar! Kram, Carina

HWIT BLOGG sa...

Härlig bild och jättefin krans! Du ser, så svårt var det inte :)
Önskar dig en fortsatt härlig midsommar nu...
Kram från Titti

Lena i Wales sa...

Så fin kras och så fin du är!!!