27 maj 2016

Njuter så det gör ont


Jag hinner inte med just nu. Jag vill bara frysa våren och sträcka ut den till minst ett halvår så att jag verkligen får chansen att njuta ordentligt. Av allt som blommar, av allt som snart ska blomma och av allt som snart har blommat över. Tulpanerna, aklejorna, trädpionen, den blå bergvallmon, lupinerna, liljekonvaljerna och syrenerna. Jag har inte på långa vägar sniffat färdigt på häggen. Jag älskar våren så mycket att det nästan gör ont.

Häromkvällen gick jag ut i trädgården medan jag borstade tänderna. Först hörde jag lommen som hoade över sjön. Därefter rördromen och så till sist göken. Det är så fantastiskt otroligt underbart!

5 kommentarer:

Meta sa...

Ja du som du bor så kan du både se och höra massor av härliga fåglar och växter. Jag njuter med på kolonin.
Ha det gott och fortsätt njut i helgen
Kram Meta

Lenas trädgård sa...

ja, du det gör faktiskt ont! Sååå vackert... och så fort det försvinner. Men nu är ju jag ledig, så jag försöker verkligen ta tillvara på alla njutarstunder ute!
Ha det gott och sniffa mycket!
Lena

Anonym sa...

Den överskriften är mina känslor nu i ett nötskal!
Ha en fin söndag!

Zäta sa...

Underbart är kort!
Men i alla fall mer än 4 sekunder...
;-)

Lenas trädgård sa...

Hej, igen! Ang min ljuvliga pion, så tror jag det är en buskpion vid namn Paeonia suffruticosa ssp...Men inte helt säker.... Liknar den i alla fall. Blommar fort över, så det gäller att vara i närheten och sniffa!
Ha en fortsatt ljuvlig tid i denna underbara sommar!
Lena