19 april 2015

Semester i Ecuador

Quito sett från vulkanen Rucu Pichincha.
Hemma efter en fantastisk resa till Ecuador – Quito, Amazonas och Galapagos med mängder av häftiga upplevelser – inte minst under vattenytan. Fler bilder kommer så småningom. Har några tusen att sortera …

Vy över Amazonas trädkronor och Napofloden.
 
Sjölejon gottar sig i solen på ön Española.
 
Sally lightfoot-krabba på Española.
 
Galapagos landleguan på South Plazas Island.
 
Jättesköldpadda i regnskogen på Santa Cruz Island.

 

6 kommentarer:

lavendia sa...

Vilken annorlunda resa. Med mycket djur och natur olikt vår. Ser fram emot att läsa mer. / Britt

Anita sa...

Välkommen hem! Vilken resa! Vilken upplevelse eller vilka upplevelser ska jag väl säga. Galapagos har alltid varit ett drömresmål för mig. Ser såå fram mot bilder. Blev glad bara jag såg landleguanen :)

Ha det så bra!

Kram Anita

Meta sa...

Välkommen hem då. Och vad spännande att få se. DU har börjat bra ser jag
Måste varit en härlig resa
Ha det gott här hemma med
Kram Meta

Helena sa...

Tack för din kommentar hos mig så att jag hittade hit! :-)
Vilken underbar resa du gjort. Många minnen för livet och kontraster i naturen till vårt eget land. Önskar dig en fin ny vecka. :-)

Zäta sa...

Ser verkligen fram mot fler bilder och berättelser!

Rost och rädisor sa...

Vilken resa! Verkligen helt annorlunda och när du sorterar alla bilder blir det kanske nästan som att resa igen. Den där lanleguanen var ju grym. En aning större en den ödla jag hittade i växthuset idag.
Ha det så gott
Anette