28 januari 2015

Det gror

Oj, så det gror och växer i krukorna. Gurkorna är redan redo för omplantering.


Chilisarna är vansinnigt söta. Årets sort heter Trinidad perfume.

Jag har flera små kronärtskockor på gång. De ser inte så långt komna ut, men behöver större krukor eftersom rötterna redan har nått långt bortom root it-kuberna.

Potatisarna har fått rötter och är dags att flytta över till en hink.


Det här var den allra sista omgången med Underbara onsdag. Kanske kommer fotoutmaningen igen någon gång. Tack ni som har varit med och gjort blogginlägg på alla möjliga och omöjliga teman.


13 kommentarer:

Gunnel sa...

Så mycket som redan är på gång hos dig. Då känns det nästan som om våren lurar runt hörnet.

Veronica sa...


Men oj! Hur kan de ha kommit så långt?

Mina chili och tomater har precis visat sina första små...

Ha en bra dag !

Meta sa...

Var är länken??
Heja på vad det gror hos dig. Jag har ingen plats iår så det får bli lite annat här hos mig.
Ha det gott
Kram Meta

Meta sa...

Nu var den där. Tack för de glada dagar jag fått med detta. Hoppas du kommer igen med nåt. Det är kul även om jag inte alltid är såå flitig.
Ha det gott
Kram Meta

lavendia sa...

Men oj vad det ser roligt ut, att det kommit så långt och ser så friskt ut. Mitt inlägg idag blir väldigt magert. Tack för alla fina ideer för inlägg, så hoppas de kommer igen.
Jag trodde alla förstod att jag skojade. Det finns inga tvättbjörnar i Huskvarna. / Brit´t

Anita sa...

Men oj, oj, oj så mycket som gror hos dig. Och så kraftiga och fina dina plantor ser ut. Jag försökte imorse ta bilder på mina små ynkliga chiligroddar men det var stört omöjligt så jag kan inte vara med i bildutmaningen för sista Underbara Onsdag. Mina har ju precis grott, jag vill inte börja med mina sådder för tidigt för jag vet att jag får platsbrist.

Tack för att du haft Underbara Onsdag. Det har varit verkligt utmanande teman och tyvärr har jag inte alltid kunnat vara med men det har varit ett nöje att gå in och läsa dina och andras tolkningar.

Ha en fortsatt fin vecka!

Kram Anita

Rost och rädisor sa...

Oj, vad tidig du är. Hur gör du med gurkorna nu? Har du extrabelysning och värme i växthuset eller nåt annat inglasat?

Allt gott
Anette

Lotta sa...

Lätt avundsjuk på dina fina plantor! Stor kram, kan du berätta lite om lördagen, tider och så vidare! /Lotta

Anonym sa...

Oj, oj, oj, vad det växer! Nästan hör hur det sprakar ända ner till mej i Spanien!

monzan sa...

Oj, redan sått gurkan!? Och jag som trott att man måste vänta med den till i Mars, får se till att få fröna i jorden i helgen!

Annika Christensen sa...

oj vad du har kommit långt med odlingarna. Funderade om jag skulle så en eller två gurkor.
Tom med potatis på gång!!!
Allt gott
Annika

lavendia sa...

Som du skrev - vad kan mina små gula kulor vara. Jag hittade två stycken i mörka granskogen, där ingen går. Stora som physalis, litet mjuka i skalet. När jag skar upp den ena, rann det ut som äggula. Luktade inget. Någon svamp var det inte heller. Knepigt. / Britt

Anna Theorin sa...

Nej men! Jag som älskar underbara onsdag.

Hoppas den kommer tillbaka snart!
Kram Anna