13 december 2014

Fåglar och regn

Dagen började så bra. Snö och solsken! Fina fåglar vid fågelbordet och längtan ut. Jag hade tänkt dra fram solsängen och leka sanatoriepatient inbäddad i massor av filtar, tjocka sockor, mössa och  med en bra bok i handen.

Men så blev himlen onaturligt mörkblå borsta i väster och nu regnar det. Jag längtar fortfarande ut, men får kanske nöja mig med en liten promenad i brist på ett riktigt stort parasoll.

Maken har i alla fall åkt till skogs för att hämta hem julgranen. Han fick visst med sig bössan också, så jag hoppas att skogens alla små pälsbollar håller sig väl gömda.

3 kommentarer:

lavendia sa...

Leka sanatoriepatient - kul lek. Vad synd att du inte hann. Även vi vaknade med vit snö, men ingen sol. Efter en slaskig promenad, är jag nu inne i stugan igen.
Vad gör du om det kommer hem en pälsboll?

Meta sa...

Ja du det blir att sitta inne även här snön den sinar sakta bort och det droppar från taket.
Ha en fin Luciadag och tredje advent
Kram Meta

Lotta sa...

Men du , det blev ju en jättefin solnedgång! Kolla in hos mig så får du ett kul tips! Ha en trevlig Lussekväll. Kram Lotta