3 november 2014

Massor av solsken

I dag har jag jobbat hemifrån eftersom jag behövde sitta riktigt koncentrerat och skriva. Förmiddagen bjöd på rejält med regn och efter lunch blev det plötsligt så soligt att jag fick lämna vinterträdgården för att kunna se datorskärmen. Dessutom blev det lite väl svettigt när temperaturen plötsligt steg till 29 grader.
 

Nu har det börjat skymma, men tack vare det varma ljuset från de många spottarna i taket så ser det fortfarande soligt ut – i alla fall när man står i det nedsläckta vardagsrummet. Så härligt med sommarkänsla även en sen och blåsig eftermiddag i början av november.

6 kommentarer:

Lotta sa...

Kul du gillade kuvertet :-) Det ät förhoppningsvis de dubbla rosa vallmona som du gillade! Må så gott! Kram Lotta

Annika Christensen sa...

Hej Linda!
Vilken fin vinterträdgård du har och det skriver är ju helt underbart att få uppleva så här i November eller hur?
Pumpan har fantastiskt kött och går även att lagra länge. Jag använder den bla till pumpamos, pumpaostkaka, inläggningar mm

Allt gott
Annika

Meta sa...

Det är nästan så man får nypa sig i armen för att känna att det är verklighet.
Jag njuter och hoppas att vintern dröjer länge än
Ha en fin vecka
Kram Meta

lavendia sa...

Vad fint och mysigt det ser ut. Jag skulle trivas där.

Zäta sa...

Härligt med lite Medelhavstemperatur sådär på hemmaplan!

Unknown sa...

Det är så fint! Känns som en del av huset på ett helt annat vis än vad många uterum ofta gör. :)