24 april 2011

Nytt försök med bergvallmo

Så där, nu har jag gjort i ordning 24 små gröna krukor med ett eller ett par frö till blå bergvallmo i varje. Samtliga är av sorten Lingholm.

Den här gången har jag sått direkt i omplanteringskrukor och gjort en vallgrav utmed kanten. Vallgraven tänker jag vattna i om det blir några groddar. Inget vatten i närheten av blad eller rothals. Ska vara så försiktig med vattningen.

Nu står krukorna i norrläge där det är skuggigt och under tak. Ska hålla stenkoll på dem och hoppas på svala nätter. Och så förstås, lagom med fukt. Lovar!!!

5 kommentarer:

Helens trädgård sa...

Du är så duktig på att försöka om och om igen men det är så man lyckas till 100% till slut :=)
Håller tummarna hårt!
Ha en härlig söndag Linda!

LINDA sa...

Tack! Tur att det finns lite envishet :) En dag ska jag ha mitt hav med blommande blå bergvallmo ;)

Hoppas solen skiner lika vackert hos dig som här hos mig!

Solsken
//Linda

Virre sa...

Håller tummar o tår för att de gror för dg! Kinkiga primadonnor de där Bergvallmona! *ler*

Ha det fint!

Veronica

Anonym sa...

jag säger som winnerbäck; "den VINNER som är trägen, den förlorar som ger upp"

kram thereze

LINDA sa...

Tack, Veronica.

Håller med, Thereze. Eller, jag hoppas i alla fall att det är så ;)

Solsken
//Linda