9 mars 2011

Levande trädgård

För mig är trädgård inte bara växter. Det är allt som rör sig i trädgården − ju mer och fler, desto bättre.

För några helger sedan upptäckte vi en vessla i trädgården. Stor lycka. Och min vinterbeskärning av päronträdet blev en riktig magnet för harar. Trevligt. Inte minst med tanke på att vi inte har sett så mycket harar på ett tag.

Just nu är det ekorren jag gläds åt. Den är här varje morgon och jag vill så klart att den ska fortsätta komma. Min kompis Amy i Texas gillar också ekorrar och har en jättefin matare. Ska försöka göra en likadan. Har googlat lite och hittat en ritning. Glasburk har jag redan – en jättestor glaskonserv som jag fått i restaurangen på jobbet. Tänk så trevligt det vore om den lille parveln ville bli kvar här i trädgården!

3 kommentarer:

Mari sa...

TACK... nu fick jag en ide, jag har en igelkott som bor under vår altan, med din ritning fick jag en ide hur jag kan göra ett matsälle till han =)
jag får sätta hålet/ingången vid golvet bara.
Ha en bra dag // Mari

LindaLunda sa...

Ja ekorrar är sååå söta!!!!

LINDA sa...

Åh, en igelkott! Lyckost. Jag vill så gärna få se en sådan här omkring. Jag sett en ritning på ett igelkottsbo, så med en sådan och lite trevligt käk kanske jag kan locka hit en piggis. Vad bjuder du den på?

Och ekorrar är jättesöta. Tydligen ska de gilla att bygga bo i gamla uggleholkar. Kanske kan bli fler snickeriprojekt framöver. Fast jag måste nog erkänna att det oftast är maken som får stå för själva snickrandet. Han vet ju vad han gör. Fast ibland blir jag väldigt dugen på att själv få hålla på. Valde ju träslöjd på högstadiet för några eoner sedan.

Solsken
//Linda