16 januari 2011

Kring fruktträden och på tallriken

Det fanns förstås inga penséer i handeln. Kunde inte låta bli att fråga när de skulle få hem blommorna. På ena stället fick jag svaret att de börjar sälja penséer i maj!?! På ett annat ställe hade de tänkt ta hem till den här helgen, men de skulle försöka till nästa helg i stället. Härligt!

Eftersom det senare stället hade försäsongsrea på alla fröer och planteringstillbehör blev det ett antal fröpåsar i stället, bland annat med penséer − svarta "Springtime Black" och vita "April Snow". Så nu ska jag så egna. Räknar inte med att få se dem blomma på länge, men tänker att de kan bli fina att plantera i jordrundlarna kring fruktträden i sommar. Dessutom har jag hört att penséer är ätliga. Det vore roligt att testa i sallader, men då vill jag definitivt inte ha några från plantskolan utan mina egna obesprutade.

4 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Kul att du ger dig tillkänna på min blogg! O vilken bra idé med penséer kring träden. Det ska jag med ha! :)

LINDA sa...

Det högg i lite i hjärtat när jag läste. Hade vi varit på jobbet hade du fått en kram. Vi kanske ses i morgon :)

Kram
//Linda

Millan sa...

Hej Linda!
Vilken underbar blogg!!! Har läst genom alla dina inlägg den senaste veckan, blir så inspirerad och glad!
Känner igen mig i mycket av dina inlägg, är själv inne på min 4.e trädgårdsäsong, har dock ägnat mycket tid på att renovera huset men i år kan jag äntligen lägga all min energi på trädgården.
Så härligt!!!
Kommer använda många av dina tips!
Ser fram emot att läsa ännu mer om vad du kommer pyssla med under våren!
Ha en riktigt bra dag!

Hälsningar Millan

LINDA sa...

Tack för dina snälla ord. Blev jätteglad när jag läste!!!

Hoppas din dag har varit fin!
//Linda