14 november 2010

Jag njuuuuuter!

Åh, så bra jag har det. Och då menar jag inte bara för att jag har hamnat på ett hotell som är bättre än det verkar i katalogen. Trädgården är enorm och innehåller massor av spännande växter med vackra blommor. Stort plus att växterna är försedda med skylt som talar om vad de heter.

Fast bäst av allt är frukosten. Rökt lax, kaviar och champagne. Våfflor med chokladsås. Full engelsk. Och mycket mycket mer. Skulle definitivt kunna tänka mig att riva sönder passet och stanna här i Puerto de Mogan på Gran Canaria.

8 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Dumt att riva sönder passet. Du längtar snart hem till regnet och diset igen. Borta bra men hemma bäst.
Men passa på att NJUT nu.
Kram!

Mari sa...

VA!!!! har du rymt... till värmen =)
Gud vad avundsjuk jag blir!!
Glöm nu för bövelen inte att samla på dig lite roliga frön =)
Men att dricka champagne till frukost är väll... lite väll lyxit hi,hi
Ha det såååå skönt i värmen kramis Mari

Mamma Mimmi sa...

Lyckost - men novemberrusk, nära nog konstant mörker och helvissen trädgård är inte så dumt det heller... Jag lever på hoppet om nästa odlingssäsong!

Anonym sa...

Ja, det ser absolut mysigt ut. Då har du fullt upp med att fota dina nya växter & skriva upp namnen....
Ha en fortsatt underbar semester.
// Susann

Annika Christensen sa...

Men så skönt.... jag blir riktigt avis. Hoppas du får en bra vecka.
Gillade även din vinterbild blev verkligen effekt av vitner och sommar.
Annika

LINDA sa...

Ja, visst blev det "roligt" med kontrasten :)

Det är urhärligt här! Anna funderar på att köpa en boll. Hon har sett långa sabelliknande fröskidor som hon bara vill ha, men som hon inte når upp till. Jag har föreslagit en båtshake. Själv är jag mer intresserad av de gigantiska vattendunkarna hon köper och bälgar i sig. Hon har lovat att jag ska få dem när de är tomma. Blir perfekta miniväxthus i vår. Frågan är bara hur jag ska få med mig dem hem i resväskan utan att de går sönder.

Fast jag ska ärligt erkänna att jag inte tänker på mycket på växter, eller på någonting alls. Jag bara njuter av sand, hav och solsken.

Kram
//Linda

Nillis sa...

Låter helt underbart, både med blommorna och frukost med våfflor! :) Njuuuut! kram

LINDA sa...

:)

//L