7 augusti 2010

Kalas hos faster

Jag ska snart ge mig i väg på födelsedagskalas. Det är min faster som fyller 55 år. När jag fyllde fick jag en årsförbrukning av hemgjord sylt och saft på jordgubbar. Tro mig, det finns ingenting som slår saften som faster Lena gör. Jag blir glad varje gång jag öppnar frysen och ser alla flaskor och burkar med klarrött innehåll.

Hoppas att faster också blir glad för hemgjort. Och hemodlat. Det blir korgen här ovan och fågelbadet med ängeln i som jag gjorde färdigt i går.

9 kommentarer:

Monica sa...

Härlig korg den hade jag blivit mkt glad över!
Jag måste tacka för utmärkt beskrivning hur man gör en fin stor kruka i betong, perfekt med korkarna som skruvades fast, och nätet, det jag går och tänker på är om jag ska göra det i hypertufa så det inte blir så tungt. Hur länge brände din? Jag har liksom en förmåga att vara för ivrig när jag ska ta ur det, så därför frågar jag.
Ditt fågelbad var sött!.
Jo med änglar på en kruka det har jag med funderat på hur gör de för att få fast det, kanske fästa det med reperationsbetong, eller ngt starkt klister, det finns ett bra sådant ,,som förvisso är dyrt men min granne har limmat ihop stentorn som håller vind, väder och kyla.
Ha det gott följer din blogg med glädje kram!

Nillis sa...

Underbara presenter att få! Gullig du är. :) kram

Mamma Mimmi sa...

Bästa presenten - jag hade blivit överlycklig och rusat mot köket i samma stund!

Mamma Mimmi sa...

Bästa presenten - jag hade blivit överlycklig och rusat mot köket i samma stund!

Anna sa...

Ser att du fick användning för den fina korgen - jättesnyggt! Antar att faster blev glad över presenterna.

LINDA sa...

Tack för alla gulliga kommentarer. Och ja, faster blev glad över sina presenter och använde korgen med grönsaker som bordsdekoration :)

Anna: Japp, äntligen användning för korgen, men nu önskar jag att jag hade fler korgar att stoppa grönsaker i ;)

Tack, Monica! Jag kommer inte riktigt ihåg, men jag tror att vi väntade tre dygn innan vi lossade den stora krukan. Är jättesugen på att testa hypertufa, men just nu gör jag mest små krukor och det känns smidigare att endast använda betong då. Och att vara ivrig vet jag på tok för mycket om ;) Vet du vad det ”braiga” klistret heter?

Ha en bra dag!
//Linda

Anonym sa...

åh! vilken fantastiskt fin present, linda!
kvällskram, thereze

Rebeccas.se sa...

Vilken suverän present! :)

LINDA sa...

:)

//Linda