5 maj 2010

Som en tjuv om natten

Jag fick mardrömmar av gårdagens inlägg. Drömde att jag gick ett varv i trädgården för att se om tulpanerna hade slagit ut. Allt som fanns kvar var vältuggade stjälktoppar som hade börjat torka ihop. Inga vita papegojtuplaner, inga röda dvärgtulpaner med gul mitt, inga röda liljeblommande, inga vita med fransar. Varendaste knopp borta.

Burr.

Ska gå ut nu, ta ett varv i solskenet och försäkra mig om att det verkligen var en dröm.

(En halvtimma senare: Jodå, alla knoppar kvar.)

3 kommentarer:

andré sa...

Hehe, vilken mardröm!

LisaMatilda sa...

Förstår dig, rådjur är inte roliga i trädgården. Hoppas att du slipper dem och att dina tulpaner klarar sig!

LINDA sa...

Jag hoppas också att de klarar sig. Har bestämt vad jag ska drömmma i natt: om rådjurssadel på ett vackert dukat bord med utslagna tulpaner ;o)

Ha det gott!
//Linda