24 april 2010

Från blått till rosa

Åh, vilken dag. Det blev inte alls mulet och regn som väderleksrapporten förutspådde. Särskilt mycket jobb i trädgården har det inte blivit, men däremot har vi åkt runt till plantskolor, loppisar och en ekopark. Jag har tittat på rosor, handlat dahliaknölar, hittat två trädgårdsland – en gammal sockerlåda och en flätat korg på ben – samt önskat att tibast inte vore så förskräckligt fridlyst häromkring.

Hoppas meteorologerna har fel om morgondagen också. För nu vill jag förstås göra i ordning mina nya land för sådd.




2 kommentarer:

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Linda!

Sååååå fina sippa-bilder du visar idag! Den vita resp blå är ju helt underbara. Jag blir så inspirerad! Är du kanske fotograf?

LINDA sa...

Tack för den gulliga kommentaren. Nej, jag är inte fotograf, utan skrivande reporter/redaktör. Men jag brukar svassa efter fotograferna på jobbet och be om tips och råd för hur jag ska utveckla fotandet. Och så finns det en stor fördel med blommor - de står stilla ;o)

Ha det gott!
//Linda