4 september 2009

Ruinerad på lökar

Ha! I år var jag äntligen i tid. Nästan först. Och nu har jag massor att lökar att stoppa ner i rabatterna. Tidigare år har jag kommit på att det är dags för lökar någon gång i oktober och då har det bara funnits några få halvskrumpna krokuslökar kvar på plantskolan.

Men i dag efter jobbet blev det av. Och i morgon ska jag plantera.

Det blev vit pärlhyacint – en påse till rabatten och en som jag ska ta fram lagom till jul för att driva upp blommorna inomhus, klosterlilja, en röd liljeblommande tulpan, den vita franstulpanen ”Daytona”, papegojtulpanen ”Super Parrot” – också den vit, gul vintergäckiris och blå våriris. Fick med mig en påse med stäpplöken ”Christoffi” också innan maken mer eller mindre knuffade ut mig ur affären.








Inga kommentarer: